Jak zrobić plakat lub okładkę do gry w photoshopie
Część 1
Część 2
W tym tutorialu dowiesz się jak za pomocą programu Adobe Photoshop CS6 zrobić plakat filmu akcji, lub okładkę do gry o tematyce wyścigów samochodowych.
1. Tworzymy nowy dokument wielkości A3 z presetów. Dodajemy zdjęcie z drogą i ustawiamy je według upodobań.
2. Cienie aut. Na nowej warstwie miękkim czarnym pędzlem o wartości Flow: 20, malujemy cienie pod autami.
3. Dodajemy warstwę dopasowania Brightnes/Contrast. Przypinamy warstwę do pierwszego samochodu. B:-55, C:-35. Grupujemy utworzone warstwy.
4. Tworzymy kopię wszystkich warstw wciskając Ctrl+Shift+Alt+E i udajemy się do Filtr/Blur/Radial Blur. Amount:20, Best, Zoom. Środek ustawiamy w zależności od perspektywy. Malujemy kolorem czarnym po maske aby pozbyć się rozmycia na autach pomijając krawędzie pojazdó.
5. Dodajemy warstwy dopasowania. Black & White przypinamy ją do rozmytego zdjęcia R:80, Y:115, G:70, C:115, B:165, Opacity: 85%
Solid Color 232c35, ustawiamy tryb mieszania na kolor i Opacity: 70%, dodajemy maskę i pędzlem z opacity 50% malujemy aby odkryć kolory aut.
6. Tworzymy światła. Na nowej warstwie miękkim pędzlem w kolorze białym malujemy światła pojedynczymi kliknięciami.
Dodajemy flary/odblaski. Tworzymy warstwę wypełniamy ją kolorem szarym o wartości 50%. Przy pomocy panelu info notujemy wartości X i Y gdzie dokładnie chcemy ustawić flary. Udajemy się do Filtr/Render/Lens Flare wybieramy 105mm Brightness 70% i z wciśniętym klawiszem Alt klikamy na obszar ustawiania pozycji flary co umożliwi jej precyzyjne ustawienie . Wpisujemy zanotowane wcześniej wartości X i Y w okienku. Dostosowujemy Opacity np:60%. Zmieniamy tryby mieszania warstw na Linear Light. Powtarzamy operację dla pozostałych świateł. Dodajemy maskę aby pozbywamy się niepotrzbnych odblasków. Rysujemy białym pędzlem (15px) kreski na światłach i rozmywamy je przy pomocy Motion Blur Angle:0, Distance: 250, tryb mieszania Overlay.
Przy pomocy narzędzia Lasso tworzymy kształt promienia światła. Wypełniamy je gradientem od białego do przezroczystego, dodajemy filtr rozmycia gaussowskiego Radius: 120, tryb mieszania Overlay i tworzymy kopie Ctrl+J. Grupujemy dwie warstwy i duplikujemy dla wszystkich świateł.
9. Dodajemy mgłę. Tworzymy nową warstwę wypełniamy ją kolorem szarym 50%, udajemy się do Filtr/Render/Clouds, tryb mieszania Screen. Dodajemy maskę na masce powtarzamy ostatnio użyty filtr Ctrl+F. Grupujemy warstwę z mgłą i dodajemy maskę do grupy i wypełniamy ją ostatnio użytym filtrem. Następnie malujemy kolorem białym po masce w miejscu gdzie są strumienie światła i obniżamy Opacity np:15%.
10. Tworzymy deszcz. Tworzymy nową warstwę. Wybieramy miękki pędzel pierwszy z listy. Spacing ustawiamy na 700. Roundnes ustawiamy na 4%, Angle: 90, Hardness: 25% Zaznaczamy Shapes Dynamics i ustawiamy Size Jitter na maxa i Minimum Diameter na 0% dzięki czemu uzyskamy zróżnicowaną wielkość kropel deszczu. Zaznaczamy Scattering i zaznaczamy Both Axes i Scatter a maxa, krople będą rozproszone losowo. Zapisujemy pędzel. Aby efekt był bardziej realistyczny stworzymy kilka warstw deszczu. Deszcz średni. Tworzym nową warstwę wypełniamy ją kolorem czarnym, malujemy krople deszczu pędzlem o wielkości 450px, zmieniamy tryb mieszania na Soft Light, Opacity 50%. Dostosowujemy perspektywę deszczu, Przy pomocy narzędzia Free Transform z wciśniętym klawiszem Ctrl rozciągamy górne rogi warstwy z deszczem. Operację powtarzamy dla deszczu dużego i małem.
Na nowej warstwie tworzymy tworzymy mały deszcz w okolicach świateł wielkość 80px, tryb mieszania Soft Light, Opacity 50.
11. Efekt prędkości. Malujemy deszcz pędzlem wielkości 600px, zmieniamy perspektywę do drogi, tryb mieszania Soft Light, Opacity 30. Dodajemy maskę i ukrywamy efekt z aut. Dodajemy Motion Blur Dzięki temu uzyskamy efekt dynamizmu i prędkości.
12. Tworzymy odbicie aut na drodze. Zaznaczamy auta za pomocą Lasso. Kopiujemy Edit/Copy Merged i wklejamy do nowej warstwy. Dostosowujemy odbicie obracamy wertykalnie. Białym miękkim pędzlem malujemy w miejscu gdzie są światła i zmniejszamy Opacity na 30% i dodajemy rozmycie Filtr/Blur/Motion Blur. Angle 90, Distance 250. Przesuwamy nad warstwę z Solid Color
18. Dodajemy warstwy dopasowania.
Brightnes/Contrast. B:-30, C:90.
Color Lookup i wybieramy opcję NightfromDay. Opacity ustawiamy według uznania 30%.
19. Dodajemy tytuł. Ustawiamy odpowiednio tekst. Malujemy kolorem czerwonym i białym i przypinamy do tekstu
20. Na koniec przekręcamy zdjęcie o dowolny kąt.
Linki:
http://www.dafont.com/nfs-font.font
http://gordaen.deviantart.com/art/The-Road-24885151
http://rageest.deviantart.com/art/PNG-Ford-Mustang-GT500-Need-For-Speed-453411613
https://www.dropbox.com/s/yh0skn524ohof5w/ferrari-italia.png?dl=0
Dzięki
Pytanko mam, może nie związane z samym tutorialem, ale taki problem powstał w cc 2018, że na masce pędzel działa, coś jakby pieczątka(niby wymazuje zawartość, ale po kolejnym kliknięciu coś dodaje z treści obrazka), miałeś może taki problem i udało ci się tego pozbyć? Jest to dość uciążliwe. Początkowo myślałem, że coś nieświadomie wcisnąłem i to dla tego, ale na nowym dokumencie jest to samo.
popatrz w ustawienia pędzla być może to jest przyczyną